Tekla

Då var det min tur att presentera mej.

Det ord som beskriver mej allra bäst är virrig.  Är jag inte förvirrad över livet och andra diverse saker så virrar jag bort mej på Stockholmsgatorna om nätterna med öl i kroppen och dans i benen.
Om dagarna drömmer och längtar jag efter våren, medan jag tar hand om pensisar till sena eftermiddagen. Jag är ingen vinter människa nej jag gillar inte tunga vinterjackor och klumpiga skor. Jag vill ha kinaskor, ljusa nätter och vin i parker. 

Förutom kinaskor och ljusa nätter gillar jag att lukta på havet och kika ut mot horisonten. Äta apelsin i solväggen om våren då när solen precis har börjat värma så där skönt och man tycker sej finna hopp över tillvaron igen efter den långa hösten och vintern.

Det finns alldeles för mycket saker jag ogillar så som att frysa om tårna så det tänker jag inte ta upp.

Nu väntar en stundande vår och då ska vi vara glada.

// Tekla






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0