Mrs Dalloway eller Förvandlingen?

Jag tackar gudarna för att jag hade mitt ID val förra terminen så att mina onsdagar denna termin inte ser ut som dom gör för ett par andra i min klass, 08.00 - 16.30


Jag var på biblioteket och lånade två böcker (Franz Kafka - Förvandlingen och Virginia Woolf - Mrs Dalloway) som min svenskalärare sagt åt mig att läsa, hon vill att jag läser en utav dom och sedan vill hon att jag lämnar ett MVG+arbete om den bok jag valt. Eller egentligen vill hon nog bara att jag lämnar in något överhuvudtaget, då inlämningar inte är min starkaste sida. Men jag skulle absolut inte ha något emot om hon petade ner ett par trevliga bokstäver och kanske ett plustecken på mitt arbete när det är färdigt...
Jag lånade även med mig några skivor som jag nu är i full färd med att lyssna på. Lite rolling stones, lite the who och lite sånt som mest såg trevligt ut, så jag får se om det är lika trevligt.

Nu ska jag dricka kaffe, gå ut på en promenad och sedan läsa Mrs Dalloway.

// Pixelpanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0