sol i sinne brun inne. rudolf

Idag skiner solen, och kollar jag endast på huset mittemot och undviker att kolla ner på marken kan jag leka att det är vår speciellt nu när grannarna med balkongen mitt emot äntligen har tagit bort sin hysteriskt blinkande ljusslinga.

Det är sol och jag har min lediga dag, som gjort för att gå ut på fotopromenad i stan.
Men inte idag nej jag är sjuk. Tillbringar istället dagen med att ligga i sängen lyssna på radio och titta på fina klänningar och drömma mej bort på utomhus kalas.
När det blir vår sommar har jag bestämt att jag ska bära ner stolar och bord ner på gården och där ska vi sitta äta god mat och dricka vin innan vi fortsätter vidare till någon park för parkhäng.
Jag finner det förtjusande att äta utomhus.  Alltså inte vardagsmiddag på altanen, utan det ska ställas till. Kånkas på bord ätas på ställen där man inte brukar äta eller ha en fin middag på en filt.

Nej nu ska jag sluta drömma och landa i verkligheten igen och samla ork för att gå upp till affärn och handla lite förnödenheter till mitt halsont så som sura winergum, knäckebröd och nåt att dricka med bubblor i.

// Tekla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0