I min familj äter man middag med min farmors lik, på riktigt alltså. ( Konsten att begrava en kärring)

"Vi håller på med en pjäs om Sverige. Premiär ikväll!"


..och hör sen!

Nä, men imorgon har vi premiär.. Jag är inte ett dugg nervös fast mina repliker inte riktigt sitter till hundra och att jag inte har greppat min karaktär, allt blir fint. För jag har alltid velat stå på en riktig scen och leverera någonting inför en stor publik och det kommer jag att få göra imorgon.

Manus, kostym, rekvesita, övergångar, smink, scenografi, repliker, dans, poesi och "i karaktär"...

Jag har inte varit ledig sen i lördags och på 1a maj sat jag som jag skulle utanför tur klockan 09.00... söndag lika så... och hela veckan... 09.00-15.00 eller 13.00-21.00... Varje dag. Och i natt sov vi till och med över, vi låg på scenen och trängdes några låg i gåmngarna inne i salongen... medans några höll vakt eftersom att vi halv två i natt insåg att dörren hade gått sönder och inte gick att låsa... Fint.

// Pixelpanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0